Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Eduka ettevõtte juhtimine tähendab tavaliselt seda, et peate töötlema mitu tehingut päevas või isegi tunnis. Rahavoogudega, laenude, sularahaga kursis olemiseks ja kassastamise protsessi mugavaks muutmiseks kliendile kui müügiinimestele tuleb olla tehnoloogiliselt kursis. Konkreetsed vajadused võivad sõltuda ettevõtte liigist, kas teil on kauplus, restoran või kojukandeteenus, kuid üldiselt on valida kassaaparaadi ja müügipunkti (POS) süsteemi vahel.
Käesolevas artiklis vaatleme neid mõlemaid ja arutame, millised on kummagi eelised ja puudused.
Kassaaparaadid on kasutusel olnud pikka aega ning need on kindlad ja lihtsalt kasutatavad masinad, mis teevad vajaliku töö ära. Näiteks paljud toidupoed ja kaubamajad kasutavad kassaaparaate.
Kassaaparaatide põhifunktsioonid piirduvad tavaliselt kaupade ja hindade loeteluga, kviitungite printeriga ja sahtliga, kus sularaha hoida. Mõned kaasaegsed mudelid on varustatud ka ekraanide ja parema liidese kujundusega. Uued kassaaparaadid võimaldavad ühendada ka vöötkoodilugeja ja kliendi teenindamiseks vajaliku krediitkaardiautomaadi. Kassaaparaat võimaldab koostada põhilised müügiaruanded päeva lõpus.
Kassaaparaadid on üsna elementaarne valik. Sellega saab kõik tehtud, kuid see ei anna palju lisaväärtust. Nende disain on tavaliselt üsna arusaadav ja lihtne, kuna funktsioone pole palju. See muudab selle õppimise ja teie töötajate jaoks hõlpsasti kasutatavaks. Väärib märkimist, et nende hind on üsna madal ja kestavad kaua. Madal hind võib olla ahvatlev ettevõtetele, kes alles alustavad.
Müügikoha (POS) masin võimaldab teil teha palju enamat kui lihtsalt kviitungeid hallata. Nutikas POS-terminal on põhimõtteliselt teie ettevõtte tuum – alates laoseisu hoidmisest kuni teadmiseni, kes on püsikliendid. Ja kõigele sellele pääsete ligi arvutiekraanilt kasutajasõbraliku liidesega. Kaasaegne POS-terminal ühendab kõik teie ettevõtte punktid.
Uutel POS-terminalidel on palju eeliseid: alates võimsast analüütikast, mis aitab teha paremaid juhtimisotsuseid, kuni turundus- ja müügikampaanialahendusteni, mis aitavad müüki suurendada. Kuna POS süsteem on nagu arvutitarkvara, saab seda värskendada, et see kasvaks koos teie ettevõttega.
Paraku on müügipunktisüsteemil tavaliselt suurem hinnasilt kui kassaaparaadil. Kuid poe või restorani pidamisel on uutest funktsioonidest kindlasti abi.
Müügikoha süsteemil on palju funktsioone, mis aitavad juhtkonnal oma äri analüüsida ja mõista. Siin on müügikoha süsteemi peamised omadused.
Enamikul kassaaparaatidel puudub laoseisu haldamise võimalus. Päeva lõpus on võimalik näha, kui palju tooteid müüdi, kuid see on tavaliselt seadme funktsionaalsuse piir.
Seevastu POS-terminalis on väga põhjalik laoseisu juhtimine. Näiteks kui teil on restoran või toidu kohaletoimetamise äri, on POS-terminali abil võimalik jälgida müüdavaid komponente ja nende hinda. Lisaks võimaldab kassasüsteem kasutajat teavitada lisakaupade tellimise vajadusest. See on teie ostuosakonna jaoks väga väärtuslik ja vähendab ohtu, et mõned olulised komponendid saavad otsa.
Kassaaparaat ei anna omanikule kindlustunnet ettevõttes toimuva suhtes, kuna sellel puuduvad müügipunktisüsteemile omased kontrollifunktsioonid. Jah, sellel on sama sahtel sularaha jaoks, kuid POS-terminal saab ka logida kassatoiminguid, luua erinevaid kasutajaõigusi ja integreerida seda videovalvega. Kõik selleks, et suurendada kontrolli ettevõtte üle.
Kassa suudab enamasti välja printida vaid päevaaruande. Kallim mudel võimaldab ehk ka aruande toote kaupa trükkida. Eelmiste päevade kõikidest müükidest ülevaate saamine võib osutuda võimatuks või vähemalt aeganõudev. POS-terminalid võimaldavad jälgida erinevaid ostumustreid ning sorteerida arvete, toodete, makseviiside, müüjate ja kampaaniate järgi. Siin näete kõiki vajalikke andmeid oma ettevõtte kohta.
Kassa ei paku võimalust salvestada püsiklientide infot, jälgida nende ostude ajalugu ega teha eripakkumisi, näiteks anda tasuta kohvi või alandada mõne kauba hinda. POS-i kassasüsteem sisaldab CRM-i moodulit, mis annab kaupmehele täpset kliendispetsiifilist teavet ning võimaldab luua kliendile suunatud kampaaniaid. Võimalik on testida alandatud hinda või tasuta lisasid oma kohalike klientide peal ning leida, kuidas neile väärtust lisada ja müüki samal ajal suurendada.
Kassaaparaadid töötavad tavaliselt põhimõttel, et igal tootel on kordumatu number. Klienditeeninduse esindaja peab neid numbreid peast teadma või brošüüri vaatama. POS-terminal võimaldab defineerida nuppe tooterühmade, toodete ja erinevate funktsioonide jaoks. Puutetundlikul ekraanil valitakse soovitud tooted ja müük on väga kiire. See muudab müügikoha mudeli müügiinimeste jaoks väga hõlpsasti kasutatavaks. Kui ettevõttel on lai valik tooteid, võib otsingufunktsioon kasutajatele abiks olla.
Müügipunktisüsteemiga on lisamiseks lai valik lisasid. Restoranides kasutusel olevad kaardimakseterminalid, kliendiekraanid, vöötkoodiskannerid ja köögiprinterid on vaid osa müügikoha süsteemiga kaasas olevatest seadmetest, mis muudavad ettevõtte igapäevaelu mugavamaks. Lisaks on võimalik süsteemiga ühendada videovalve, raamatupidamistarkvara, e-poed. Eelpool mainitud kassaaparaatide võimalused enamasti puuduvad.
Uue restorani või poe pidamine nõuab kassaaparaadilt palju muud kui lihtsalt sahtlit, kuhu raha hoida. Sissetulekutest ja tulemustest selge ülevaate omamine võib teie ettevõttele väärtust lisada. Uue tehnoloogia hind on kindlasti üks aspekt, mida tuleb arvesse võtta, kuid teisest küljest aitab see teil oma äri paremini juhtida.
Jah, tavaline kassaaparaat suudab pakkuda teie kaupluse seadistamiseks põhifunktsioone. Kui teie uue ettevõtte maht ja keerukus kasvab, eelistatakse korralikku müügikoha süsteemi, kuna see hoiab kõik olulised andmed ühes kohas ja muudab need juhile hõlpsasti kättesaadavaks. Nii teavad kontoriinimesed, mis müügiplatsil toimub. Samuti võivad restorani pidamisel kasu saada lisatarvikud, mida saab kombineerida müügikoha süsteemiga.
Tõhusus on ettevõtte juhtimisel väga väärtuslik ja müügikoha süsteemi valimine on hea viis selle probleemi lahendamiseks kohe alguses. Laiemas plaanis mängib kliendikogemuses olulist rolli ka ettevõtte kasutatava müügitehnoloogia tüüp, mis mõjutab kassaprotsessi kiirust ja võimaldab teha püsiklientidele eripakkumisi.